Cora, unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România, a fost scos din joc. Recent, hipermarketul Carrefour a achiziționat Cora, iar tranzacția este de așteptat să se finalizeze anul acesta. Din păcate, sunt și vești nu tocmai bune pentru clienții români.
În context, reorganizarea și transformarea Cora în „Supernova” face parte dintr-un proces care va duce la închiderea a patru dintre magazinele care operau în Capitală.
„Într-o piață dinamică precum cea a retailului, încercăm să ne adaptăm rapid nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri. Tocmai de aceea, un plan de expansiune solid impune o analiză riguroasă a actualei rețele de magazine și, câteodată, trebuie să luăm decizia de a renunța la magazinele ineficiente sau să schimbăm locația, pentru a putea explora noi opțiuni, mai potrivite cerințelor de astăzi. Scopul nostru final este de a le oferi clienților o experiență optimă atunci când aleg să facă cumpărături în Carrefour.
În acest sens, după o analiză riguroasă, cele patru magazine Cora, respectiv Moșilor, Ștefan cel Mare, Rebreanu și Giurgiului vor fi închise permanent. Echipa va rămâne în cadrul companiei și va fi relocată către alte magazine din rețeaua noastră ulterior închiderii și fără întreruperi de activitate”, au precizat pentru profit.ro reprezentanții Carrefour.
În noiembrie 2023, gigantul Carrefour a anunțat „finanlizarea tranzacției” în ceea ce privește negocierile de preluare a magazinelor Cora.
„Carrefour anunță finalizarea tranzacției cu Grupul Louis Delhaize și preluarea tuturor activităților brandului Cora din România. În plus față de cele 10 hipermarketuri și 9 magazine de proximitate, Carrefour devine și angajatorul celor peste 2000 de lucrători care au asigurat activitatea Cora în România.
În perioada următoare, hipermarketurile și magazinele de proximitate nou achiziționate vor intra într-un proces treptat de rebranding, care urmează să fie finalizat la sfârșitul anului 2024. Carrefour este determinat să le ofere clienților cea mai bună experiență în hipermarketurile și magazinele sale, astfel încât hipermarketurile vor rămâne deschise, pe cât posibil, pe parcursul procesului, iar magazinele de proximitate vor fi închise o perioadă scurtă de timp, pentru a fi rapid adaptate la formatul Carrefour Express. Hipermarketurile Cora vor începe procesul de transformare la finalul anului 2023, atunci când se va lansa și campania Cora devine Carrefour, menită să vină în ajutorul consumatorilor și să îi familiarizeze cu noile beneficii.
Experiența actuală a clienților Cora va evolua treptat către universul Carrefour. Aceștia vor face cunoștință cu produsele și furnizorii deja consacrați, cu produsele locale, expertiza comercială și standardele de calitate Carrefour, dar se vor bucura în continuare și de vechile practici eficiente păstrate de noua echipă de angajați. Strategia va fi implementată treptat, asigurând o integrare cât mai bună ale ambelor universuri comerciale, astfel încât actualii și viitorii clienți să beneficieze cât mai curând posibil de campaniile promoționale Carrefour și de selecția de produse a retailerului. Aceeași abordare va fi aplicată și în relaționarea cu furnizorii și alți parteneri, pentru ca aceștia să adere cât mai curând posibil la toate procedurile și standardele Carrefour”, se preciza, la momentul respectiv, într-un comunicat de presă.